همه چیز درباره شوک دادن به استخر
نوشته شده توسط : estakhrbama

شوک دادن به استخر یک راه عالی برای برگرداندن تعادل به آب است. با یک برنامه شوک منظم، شما از شنا کردن در آب استخر شفاف و تمیز خود لذت خواهید برد. شوک دادن به استخر شما باعث می شود که ترکیب کلرین استخر شما از هم گسسته شود (کلر + آلاینده‌ها)

زمانی که سطح کلرین خود را تست می‌کنید، مهم است که ابتدا بفهمید که چگونه کلرین طبقه‌بندی می‌شود.

کلرین آزاد: کلر مرغوب موجود برای ضد عفونی  کردن آب.

کلرین ترکیب شده: کلر نامرغوب و بد بو که وقتی کلرین آزاد کافی وجود ندارد، برای غلبه بر تقاضای کلرین به وجود می آید.

کلرین کلی: مقدار کلی که شامل کلرین آزاد و ترکیبی است.

نحوه عملکرد شوک استخر
آلاینده ها می‌توانند به آب استخرها وارد شوند و با کلرین موجود ترکیب شوند. اگر سطح کلرین آزاد به اندازه کافی متمرکز نباشد، می‌تواند باعث شود که آلودگی بدون حذف کامل آن بی‌اثر شود.

کلرین مشترک در شکستن ساختار و نابودی باکتری‌های مضر و آلودگی های نامطلوب بی‌ اثر هستند. شوک دادن به استخر سطح آزاد کلرین را به میزان ۵ تا ۱۰ ppm افزایش می‌دهد.

سطح بیشتر کلرین آزاد، ترکیب کلرین ترکیب شده را در هم می شکند.

در پایان این پروسه، آب استخر تمیز، شفاف و ایمن می گردد و برای فعالیت های اعضای خانواده مطلوب و مناسب می گردد.

چه زمانی برای شوک دادن به استخر مناسب است؟
هر دو هفته یک‌بار در طول فصل شنا. زمانی که استخر شما خارج از میزان کلرین آزاد توصیه‌شده باشد (ppm ۱_۳). این کار سطح کلر آب استخر  را افزایش خواهد داد.

آیا استخر آب شور نیز به شوک نیاز دارد؟
۰بله، حتی استخرهای نمک هم کمی به کمک احتیاج دارند. استخر های آب شور از یک ژنراتور برای تبدیل نمک به کلرین استفاده می‌کنند. شما می‌توانید ژنراتور را طوری تنظیم کنید که سطح کلرین تولید شده برای مقابله با تقاضای کلرین بالاتر ناشی از آلاینده‌ها را افزایش دهد. با این حال، حتی در زمانی که ژنراتور نمی‌تواند بار سنگینی آلودگی را تحمل کند، استخرها دارای آب شور نیز باید شوکه شوند.

مراقبت و نگهداری منظم استخر برای عملیات سالم، کارآمد و مقرون‌ به ‌صرفه ی استخر ضروری است. برای بهترین نتیجه، متخصصان توصیه می‌کنند که زمانی که این شرایط رخ می‌دهند استخر تان را شوک کنید:

غروب خورشید - شما میتوانید بعد از غروب خورشید استخر خود را شوک کنید. این کار زمان زیادی را در طول شب به استخر شما می‌دهد تا کلرین را آزاد کرده و آب را تمیز کنید. در صبح، شما آماده ی استفاده از استخر خود خواهید بود. اگر در طول روز به استخر خود شوک دهید، اشعه ماورا بنفش خورشید کلر را حل خواهد کرد.

آغاز فصل جدید - قبل از این که وارد فصل جدیدی از سال شوید، شما باید به استخر خود شوک دهید و آن را پاکسازی کنید. جلبک در طول فصل زمستان تمایل به رشد دارد. دقت کنید که آب استخر قبل از فرا رسیدن زمستان تمیز و سالم باشد.

مهمانی - استفاده از استخرهای شنا در مهمانی ها و دور همی ها عوارضی را بر روی آب استخر شما خواهد گذاشت. تمام افراد شنا کننده حامل باکتری‌ های گوناگون در سطح بدنشان هستند را و کلرین استخر زمان سختی را برای مقابله و مبارزه با آن ها دارد. سطح کلرین آزاد به طور قابل‌توجهی بعد از استفاده زیاد افت می‌کند، بنابراین آن را با شوک دادن به سطح نرمال برگردانید

آب و هوای طوفانی - فصل های بهار و تابستان باد ها و باران‌های سنگین و شدید را به همراه دارند. با تمیز کردن استخر و شوک دادن به آستخر، به ایجاد تغییرات در آب استخر خود کمک کنید. این کار باعث حذف آلاینده‌ها و آوردن سطح مناسب PH می‌شود.

روز های آفتابی - تابستان بهترین زمان برای شنا کردن است اما هنگامی که روزها برای مدت‌های طولانی گرم و آفتابی بماند، مواد شیمیایی آب استخر نیز می‌توانند تحت‌تاثیر قرار گیرند. کلرین استخر شما با آلاینده‌ها و باکتری‌ها ترکیب خواهد شد و دیگر موجودات خطرناک به عنوان افزایش دما رشد خواهند کرد. مواد شیمیایی آب خود را به حالت تعادل در بیاورید. استخر شما برای شکستن کلرین ترکیب‌شده و آزاد کردن آن به کلرین آزاد نیاز خواهد داشت.

پایان فصل - هیچ‌کس دوست ندارد، اما باید با فصل تابستان هم خداحافظی کرد. در این زمان، به فکر تمیز کردن و شوک دادن به استخر خود باشید.

چگونه به استخر شوک دهیم؟
شوک دادن به استخر یک فرآیند نسبتا ساده است. پیش از اینکه شروع کنید، روکش استخر خود را بردارید، استخر را بررسی کنید، رسوبات را خالی کنید و دیوارها و کف را بشویید. قبل از انجام شوک، شما باید از تجهیزات ایمن استفاده کنید که شامل عینک‌های محافظ، دستکش و لباس‌های کار است.

بررسی کنید که سطح pH در استخر شما متعادل باشد. از قبل، کلرین آزاد را در یک سطل ۵ گالونی آب استخر آماده کنید و تکان دهید. اطمینان حاصل کنید که پمپ آب روشن باشد. مخلوط را از سطل به داخل آب اطراف لبه استخر بریزید. اجازه دهید تا پمپ حدود ۶ ساعت یا بیشتر کار کند و آب را آزمایش کند. بالافاصله از استخر استفاده نکنید، صبر کنید تا میزان کلرین آزاد به ۱ - ۳ ppm برسد قبل از اینکه برای شنا کردن ایمن باشد. زمانی که سطح مناسب شد، استخر شنای شما آماده ی استفاده است.

مطالب مرتبط :

فیلتر تصفیه استخر

فیلتر شنی

فیلتر کارتریجی استخر

فیلتر دیاتومی استخر

پمپ استخر

پمپ تصفیه استخر

پمپ گرمایشی استخر

پکیج تصفیه استخر

گرمکن استخر

پکیج گرمایشی استخر

مبدل حرارتی استخر

چراغ و کنترل تجهیزات استخر

چراغ و پروژکتور استخر

تابلو کنترل تجهیزات استخر

کلرزن ، UV و ازون زن استخر

کفشور و نازل استخر

نردبان و دستگیره استخر

اسکیمر و گریل استخر

لوله و اتصالات استخر

تجهیزات نگهداری استخر

جارو استخر

کیت نگهداری استخر

جاروی رباتیک استخر

مواد ضدعفونی استخر

روکش

روکش استخری چیست و چرا استفاده می شود؟

تخت و سایبان استخر

کاشی و سرامیک استخری

کاشی استخری

تابلو کاشی استخری

رطوبت گیر استخر

تجهیزات تفریحی ورزشی استخر

تجهیزات نجات غریق استخر

سر جت و پایه جت استخر





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: