مزایا آبنما
نوشته شده توسط : estakhrbama

مزایا آبنما

یکی از بهترین روش ها برای بهبود زیبایی فضای بیرونی ملک مانند حیاط خانه یا باغ شخصی نصب یک آبنما است. آبنماها به سبک های مختلفی ارائه می شوند و شما می توانید به راحتی محصولی را که مکمل دکوراسیون فضای باز شما باشد برگزینید. به گفته بیشتر کاربران، ظاهر زیبای آنها تنها یکی از مزایایی است که توسط آن ها ارائه می شود.

۱. صدای آرامش بخش آب

دنیای امروزی بسیار استرس زا و پر تنش است. افراد این روزها عموما با مشکلات بسیاری در زمینه کار و کسب درآمد دست و پنجه نرم می کنند. صدای آب روان می تواند مقابله با تمام این استرس ها را بسیار راحت تر سازد. نشستن در کنار آبنما می تواند به طرز باورنکردنی آرامش بخش و دلپذیر باشد. شما می توانید در زمان های استراحت طول روز خود، در کنار آبنما خود آرام بنشینید و به صدای آب گوش دهید. این وقفه ها اتلاف وقت نیست، بلکه فرصتی برای شماست که ذهن خود را آزاد کرده و دوباره تمرکز خود را بازیابید تا بازدهی بیشتری داشته باشید.

افراد به طور طبیعی جذب صدای روان آب می شوند. در حقیقت، ممکن است متوجه شوید که مردم همواره به سمت طبیعت و یا مناطقی که در آنجا چشمه های آب وجود دارد جذب می شوند. آبنما ها به قدری آرامش بخش هستند که حتی می توانید آنها را در بسیاری از مکان های مقدس و تفریحی پیدا کنید. وجود صدای آب روان در پس زمینه فعالیت های کاری روزانه شما می تواند تفاوت بسیاری در فضای حیاط یا باغ شما ایجاد کند. حتی می توانید با نصب یک آبنمای داخلی در خانه خود، این جلوه آرامش بخش را برای دیگر اعضای خانواده خود فراهم کنید.

مزایا آبنما

۲. رطوبت رسانی موثر

اگر در منطقه ای با آب و هوای خشک زندگی می کنید، داشتن یک چشمه آب می تواند نیاز به یک دستگاه رطوبت ساز را از بین ببرد. آب به طور طبیعی هوا را مرطوب می سازد و به ایجاد یک محیط زندگی راحت تر کمک می کند. حفظ سطح رطوبت ایده آل هوا می تواند به کاهش مشکلاتی از قبیل آلرژی ناشی از گرد و غبار کمک کند. اگرچه دستگاه های رطوبت ساز تولید شده تجاری امروزه در بسیاری از مناطق استفاده می شوند، اما یک آبنما فواید بسیاری دارد. فراموش نکنید که آب داخل دستکاه های رطوبت ساز می تواند باعث رشد کپک، قارچ یا باکتری شود. استفاده از یک آبنما داخلی برای مرطوب سازی هوا می تواند خطر وجود این مشکلات را به حداقل برساند. همچنین بهبود سطح رطوبت می تواند به نفع گیاهانی باشد که در خانه خود نگهداری می کنید. با حداقل رساندن گرد و غبار، برگ گیاهان قادر به پردازش نور بهتری خواهند بود. این امر می تواند از اهمیت ویژه ای در داخل خانه و همچنین حیاط های محصور شده و یا سایر فضاهای بیرونی که کمتر در معرض نور طبیعی خورشید قرار دارند، محسوب شود.

بهترین آبنما ها برای افزایش سطح رطوبت، نمونه هایی هستند که آب زیادی در مخزن آنها جریان دارد. آبنماهایی هایی که در آن ها جریان آب حرکت زیادی دارد همچنین برای کاهش صداهای آلوده کننده محیطی ایده آل می باشد.

 

۳. جذب یون های منفی

به حرکت افتادن آب می تواند سبب آزاد شدن یوندهای منفی در هوا شود. این یون ها مزایای بسیاری را فراهم می کنند.جالب است بدانید که آن ها به عنوان یک تصفیه کننده طبیعی هوا کار می کنند و به از بین بردن انواع آلاینده های مختلف موجود در هوا کمک می کنند. یون های منفی همچنین می توانند به بهبود خلق و خو و رفتار شما کمک کنند. مطالعات نشان داده است که اثرات یونیزاسیون آب روان می تواند سطح سروتونین را در بدن و مغز افزایش دهد. این هورمون نقش اساسی در تنظیم خلق و خوی شما دارد. در حقیقت، افرادی که کمبود سروتونین دارند بسیار بیشتر از کسانی که سطح کافی دارند افسرده می شوند. اضافه کردن یک آبنما به حیاط، خانه یا محل کار شما می تواند با انتشار بیشتر یون های منفی در هوا به روحیه شما تأثیر مثبت بگذارد.

هنگام انتخاب آبنما خود، بهتر است به دنبال آبنمایی بگردید که به راحتی با دکوراسون و نمای فضای مربوطه هم خوانی داشته باشد. از آبنماهای دیواری گرفته تا مدل های رومیزی یا آبنما های پایه دار ایستاده، آن ها در سبک های مختلفی در بازار موجود است.

 

مطالب مرتبط :

پمپ فواره

روشنایی آبنما و فواره

نازل فواره

پروژکتور آبنما و فواره

لیزرشو آبنما و فواره

کنترل آبنما

انواع آبنما

آبنما استخری

آبنما فایبرگلاس

آبنما بتونی ( طرح سنگی)

آبنما سنگی

آبنما خانگی

آبنما باغی

تجهیزات جانبی آبنما





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: