عمق استخر خانگی
نوشته شده توسط : estakhrbama

عمق استخر خانگی

هنگام ساخت استخر های خانگی، عوامل متعددی وجود دارند که عمق استخر شنا را تعیین می کنند. این عوامل تا حد زیادی به سلیقه کاربر بستگی دارند و باید متناسب با هدف و نوع استفاده کاربر انتخاب گردند چرا که عمق استخر شنا تمامی روند طراحی را تحت تأثیر قرار می دهد. در ادامه به بررسی عوامل موثر بر عمق استخر های خانگی می پردازیم.

امروزه استخرهای شنا در سر تا سر دنیا به عنوان یک سرمایه گذاری هوشمندانه توسط صاحبان املاک در نظر گرفته می شوند چرا که آن ها علاوه بر فراهم کردن امکانات تفریحی و ورزشی، بر ارزش ملک مورد نظر می افزایند. استخرهای شنا خانگی از سطوح و اشکال مختلف ساخته شده اند اما مهم ترین مسئله که روند ساخت استخر را به کل تحت تاثیر قرار می دهد، عمق مخزن استخر است. شنا کردن و شیرجه زدن در استخر کم عمق ممکن است به کاربر آسیب وارد کند. همچنی یک استخر عمیق نیز می تواند منجر به غرق شدن شناگران و کاربران کم سن و سال تر مانند کودکان شود.

هدف کاربر و نوع استفاده از استخر

استخر های شنا می توانند بسته به اهداف مختلفی ساخته شوند، برخی از کاربران به دنبال انجام ورزش های آبی روزانه می باشند در حالی که گروهی دیگر تنها برای کسب آرامش و یا تفریح در کنار اعضای دوستان و خانواده به آب می روند. به طور کلی، استخرهای تفریحی خانگی باید حداقل دارای عمق 3 فوت و حداکثر عمق 4 تا 5 فوت را داشته باشند تا هم برای کودکان و هم بزرگسالان مناسب باشند‌. همچنین، افرادی که برای اهداف ورزشی به دنبال ساخت استخر می باشند باید استخری به طول و عمق 25 فوت و 5 فوت را در نظر بگیرند.

ایمنی کودکان

اگر به دنبال ساخت یک استخر خانگی هستید، باید احتمال شنا کردن کودکان را نیز در نظر بگیرید. از این رو، استخری که مناسب شنا کردن کودکان باشد باید حداقل 2 فوت عمق داشته باشد. عمق 3 فوت و یا بیشتر برای کودکان بزرگ تر مناسب خواهد بود.

برای کودکان، دکینگ و یا عرشه استخر برای راه رفتن نباید زیاد باشد. در برخی موارد، کاربران ترجیح می دهند استخرهای جداگانه ای برای کودکانشان در نظر بگیرند اما اگر کودکان شما به دنبال یادگیری مهارت شنا و انجام فعالیت های ورزشی آبی می باشند بهتر است در کنار شما شنا کنند. برای مبتدیان، 2 فوت عمق توصیه شده است. با گذشت زمان و رشد کودک، استخر شما نیاز به عمق 3 فوت خواهد داشت. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که عمق استخر خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

 

فعالیت های مختلف ورزش آبی

برای شنا کردن روزمره، استخر باید به اندازه کافی عمیق باشد تا کاربر امکان حرکت آزاد را داشته باشد. تمامی افراد خانواده باید به راحتی بتوانند در استخر شنا کنند. برای شناگران پیشرفته، طول استخر باید از عمق آن بزرگ تر باشد. در چنین حالتی، عمق 3.5 فوت متناسب است.

برای فعالیت های ورزشی دیگر مانند بسکتبال و والیبال آبی، عمق استخر باید به کاربران اجازه دهد تا به راحتی بایستند، شنا و بازی کنند. عمق استخر باید یکنواخت باشد تا کاربر مجبور نشود برای شنا در قسمت خاصی از استخر انرژی بیشتری صرف کند‌. عمق ایده آل و توصیه شده برای چنین استخر هایی باید بین 3.5 و 4 فوت باشد.

اگر قصد شیرجه زدن در استخر را دارید، عمق استخر شما باید 4 فوت یا حتی بیشتر باشد. شیرجه زدن باید به صورتی انجام گیرد که آسیبی به کاربر وارد نشود. استخر باید به اندازه کافی عمیق باشد تا کودکان و بزرگسالان بتوانند به راحتی در آب شیرجه بزنند‌.

استخر های دارای بخش عمیق و کم عمق

طبیعتا نوع، طرح و شکل استخر شما بر میزان هزینه ساخت و نگهداری آن تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، یک استخر عمیق تر برای شنا و شیرجه زدن ایده آل است و در عین حال، به آب بیشتری برای تمیز کردن و پر شدن نیاز دارد. همچنین هزینه نگهداری و سایر هزینه های استخر نیز افزایش می یابد. به همین دلیلی، بسیاری از افراد استخرهایی با عمق زیاد و کم را ترجیح می دهند. هرچه اختلاف عمق استخر در قسمت عمیق و کم عمق بیشتر باشد، شیب استخر بیشتر می شود. استخرهای عمیق تر برای تصفیه آب و عمل گرمایش به مواد شیمیایی بیشتری نیاز دارند.

استخر هایی که دارای بخش های عمیق و کم عمق می باشند به شما امکان می دهد تا فعالیت های متنوعی داشته باشید. بخش کم عمق یک استخر می تواند 3.5 فوت در نظر گرفته شود و بخش عمیق حداکثر 5 فوت را خواهد داشت. شیرجه زدن در قسمت عمیق استخر به کاربر این اطمینان را می دهد که خطری او را تهدید نمی‌کند. همچنین، برای شنا روزمره و عادی، کاربر می تواند به راحتی از بخش کم عمق استخر خانگی خود استفاده کند.

 

 

مطالب مرتبط :

فیلتر تصفیه استخر

فیلتر شنی

فیلتر کارتریجی استخر

فیلتر دیاتومی استخر

پمپ استخر

پمپ تصفیه استخر

پمپ گرمایشی استخر

پکیج تصفیه استخر

گرمکن استخر

پکیج گرمایشی استخر

مبدل حرارتی استخر

چراغ و کنترل تجهیزات استخر

چراغ و پروژکتور استخر

تابلو کنترل تجهیزات استخر

کلرزن ، UV و ازون زن استخر

کفشور و نازل استخر

نردبان و دستگیره استخر

اسکیمر و گریل استخر

لوله و اتصالات استخر

تجهیزات نگهداری استخر

جارو استخر

کیت نگهداری استخر

جاروی رباتیک استخر

مواد ضدعفونی استخر

روکش

روکش استخری چیست و چرا استفاده می شود؟

تخت و سایبان استخر

کاشی و سرامیک استخری

کاشی استخری

تابلو کاشی استخری

رطوبت گیر استخر

تجهیزات تفریحی ورزشی استخر

تجهیزات نجات غریق استخر





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: