سونا خشک
نوشته شده توسط : estakhrbama

پس از ورزش و یا سپری کردن یک روز استرس زا در محل کار، گرمای آرامش ‌بخش یک سونا خشک مس تواند بهترین گزینه برای شما باشد. گرمای سونا خشک باعث می‌ شود بدن عرق بریزد و برای بسیاری از مردم آرامش عمیقی ایجاد می کند. در حالی که نتایج ضد و نقیضی در مورد تاثیر پزشکی عرق کردن سموم در یک سونا خشک وجود دارد، هیچ شکی وجود ندارد که استحمام با سونا خشک می‌ تواند یکی از سریع‌ ترین راه‌ ها برای تسکین دادن به درد ها و گرفتگی های بدن باشد. چند احتیاط و آماده‌ سازی دقیق، اگر لحاظ شوند، باعث می شوند که شما و اعضای خانواده تان لحاظ لذت بخش ترس را در هنگام حمام گرفتن در سونای خشک تجربه کنید:

سونا خشک
قبل از ورود به سونا خشک یک لیوان آب بنوشید. با افزایش دمای سونا تا ۱۸۵ درجه فارنهایت، بدن شما به رطوبت اضافی نیاز خواهد داشت. یک بطری آب باخود به سونا خشک ببرید تا شرایط بدنتان را مطلوب نگه دارید.

تمیز به داخل سونا بروید. قبل از ورود به سونا نیز در صورت نیاز، هر گونه آلودگی روزمره را از روی پوست خود پاک کنید. بسته به این که آیا شما در یک سونای عمومی یا خصوصی هستید، می ‌توانید انتخاب کنید که لباس بپوشید و یا برهنه در سونا حمام کنید. پس بهتر است لباس مورد نیازتان را نیز لحاظ کنید.

دو حوله تمیز و بزرگ با خود به سونا خشک ببرید و به یاد داشته باشید که در را پشت سر خود ببندید.

یکی از حوله های تمیز را روی نیمکت سونا بگذارید. شما می ‌توانید روی حوله بنشینید و یا روی نیمکت دراز بکشید تا کاملا در آرامش باشید. از حوله دیگری که باخود آورده بودید استفاده کنید تا عرق را از پیشانی و یا از هر جایی روی بدنتان که نیاز به توجه دارد، پاک کنید.

نفس عمیق و آرامی بکشید، و از حمام خود به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه لذت ببرید. به یاد داشته باشید که اگر احساس خشکی می ‌کنید، آب بنوشید و از ماندن در سونا برای زمان بیش از حد طولانی و گرم کردن بافت ‌ها خودداری کنید.

سونا را رها ترک کنید و با آب ولرم خود را بشویید تا عرق اضافی باقی مانده را پاک کنید و بدن خود را به آرامی خنک کنید. سپس یک یا دو لیوان آب بنوشید تا آب از دست رفته بدن خود را مجددا تامین کنید.

 

نکته: همیشه حوله و آب دم دست داشته باشید.

اگر پاهایتان نسبت به گرما حساس هستند، یک جفت صندل به پا کنید تا از آن ‌ها محافظت کنید.

 

اگر شرایط پزشکی ای دارید که می ‌تواند در گرما مانند شرایط قلبی شما را تحت‌ تاثیر قرار دهد، با پزشک خود مشورت کنید.

 

آب بدن خود را تنظیم نگه دارید و مراقب ضربان قلب خود باشید. اگر احساس سرگیجه کردید و یا بیش از حد گرم شدید، فورا سونا را ترک کنید.

 

مصرف بیش از حد الکل و یا مصرف دارو های تجویزی، ممکن است بدن شما را از تولید عرق منع کند که می ‌تواند منجر به افزایش بیش از حد دمای بدن شما شود. از مصرف مقادیر زیاد الکل خوداری کنید و با پزشک خود در مورد داروهایی که ممکن است قبل از اینکه تصمیم بگیرید وقت خود را صرف یک سونا خشک کنید، چک کنید.

 

حمام سونا خشک می ‌تواند برای افرادی که از بیماری ‌های مزمن خاص رنج می‌ برند و همچنین افراد مبتلا به شرایط فیزیکی ضعیف مانند افراد چاق، خطرناک باشد. بیماری‌ های مزمن و شرایطی مانند چاقی می‌ تواند باعث شود بدن در شرایط سختی قرار گیرد تا دمای داخلی آن تنظیم شود و باعث شود که بدن به شدت داغ گردیده و منجر به افزایش خطرناکی در دمای درونی شود. اگر از یک بیماری مزمن رنج می‌ برید و یا در وضعیت جسمانی ضعیفی قرار دارید، پیش از استفاده از یک سونا خشک با پزشک مشورت کنید. افرادی که سابقه فشار خون بالا و یا بیماری ‌های قلبی دارند نیز باید قبل از ورود به سونا محتاطانه عمل کنند چون دمای بالا می‌ تواند باعث افزایش ضربان قلب این افراد گردد.

 

برای مدت طولانی در سونا خشک نمانید. بودن در گرمای بیش از حد می‌ تواند باعث افزایش دمای بدن شما شود تا به سطوح غیر ایمن افزایش پیدا کند، بنابراین حمام خود را به ۱۵ یا ۲۰ دقیقه محدود کنید. اگر احساس تهوع، گیجی و یا ناراحتی کردید، سونا خشک را ترک کنید. اینها ممکن است نشانه‌ هایی باشند که بدن شما بیش از حد داغ می ‌شود و آب از دست می ‌رود و یا خسته می‌ شود. اگر مریض و ناخوش بودید، حمام نگیرید. در انتها، پس از ترک کردن سونا بدنتان را خنک کنید و از رفتن به هوای سرد بلافاصله اجتناب کنید، چون تغییرات سریع در دما می‌ تواند برای بدن شما مضر باشد.

مطالب مرتبط :

هیتر سونا خشک

دیگ و مولد بخار سونا

چراغ و کنترل تجهیزات سونا

تجهیزات جانبی سونا





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: