مزایای فیلتر شنی استخر چیست؟
نوشته شده توسط : estakhrbama

مزایای فیلتر شنی استخر چیست؟

سیستم تصفیه آب استخر بخش جدایی ناپذیر از سیستم استخر های شنا می باشند. برای بسیاری از کاربران، انتخاب و برگزیدن یک سیستم تصفیه مناسب دشوار و پیچیده است چرا که آن ها اطلاعات کافی از انواع فیلتر های تصفیه و ویژگی های هر یک ندارند‌. انتخاب فیلتر تصفیه مناسب می تواند کیفیت و سلامت آب استخر شما را تضمین کند‌. فیلتر های شنی به طور مداوم کیفیت و قابلیت اطمینان خود را طی چندین سال گذشته ثابت کرده اند و در صورت نگهداری و رسیدگی مورد نیاز، می توانند از دوام فوق العاده ای نیز برخوردار باشند.برای خرید و مشاهده قیمت فیلتر شنی استخر به صفحه فبلتر شنی مراجعه کنید .

کارآیی و عملکرد بهینه :

فیلترهای شنی استخری یک سیستم تصفیه با کیفیت بالا می باشند. برخلاف سایر سیستم های تصفیه، این نوع فیلترها هم ذرات بزرگ و هم ذرات کوچک را جذب می کنند. ذرات بزرگ شامل بقایا و ضایعاتی مانند مو، حشرات و برگ ها هستند. اکثر فیلترها این بقایای بزرگ را به خوبی می گیرند. اما باید بدانید که آلاینده های واقعی استخر های شنا، ذرات ریزتر هستند که کیفیت آب و ختی در بیشتر موارد شیمی و سلامت آب را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. آلاینده ها و میکروارگانیسم های این گروه می تواند شامل جلبک ها و فسفات ها باشد. فیلترهای شنی قادرند این آلاینده های نامرئی را از استخر شما پاک کنند‌.

با این حال باید بدانید که کارکرد فیلتر شنی شما مستقیماً به وجود و سلامت پمپ استخری بستگی دارد. پمپ استخر آب را به سمت فیلتر شنی هدایت می کند. آب استخر به سکیمر وارد شده و از طریق آن به فیلتر منتقل می شود. جالب است بدانید که سیستم های اسکیمر عموما دارای یک سبد پالایش کننده می باشد که برای آب استخر شما یه عنوان یک پیش فیلتر عمل می کند. این امر می تواند اولین بقایای بزرگ مانند شاخه و برگ های درختان را بگیرد‌. همین ویژگی اهمیت بسیاری در افزایش ماندگاری و دوام فیلتر شنی استخر شما دارد و تا حد بسیاری از فشار عملیاتی آن می کاهد.

هنگامی که آب به فیلتر شنی می رسد، در امتداد بستر فیلتر، از قسمت بالا تا پایین مخزن حرکت می کند. بستر فیلتر های شنی همان طور که از نامشان پیداست از شن و سیلیس مخصوص پر می شوند. آب استخر در قسمت بالای شن و سیلیس قرار می گیرد و از طریق آن به لایه های پایین تر نفوذ می کند. ذرات خاک و غبار ضمن حرکت آب در میان ذرات بستر شنی به دام می افتند و آب صاف و تمیز از فیلتر استخر خارج می شود. سپس آب به مخزن استخر هدایت می شود. در صورت وجود سیستم گرمایش مانند هیتر استخری، آب ابتدا از این مسیر عبور می کند و سپس با حرارتی بیشتر و مناسب تر به استخر باز می گردد.

انتخاب فیلتر شنی مناسب به حجم استخر شما بستگی دارد. شما باید این حجم را در برابر سرعت جریان فیلتر شنی خود و بسته به قدرت پمپ آب بررسی کنید. به عنوان مثال، برای یک استخر مسکونی، باید فیلتری را انتخاب کنید که بتواند ظرف 6 ساعت تمام آب استخر شما را فیلتر کند.

مزایای فیلتر شنی استخر چیست؟

شیر شش پورت :

از دیگر مزایای فیلتر های شنی می توان به شیر شش پورت با تنظیمات مختلف اشاره کرد:

1. حالت فیلتر: این قابلیت فیلتر های شنی همان حالتی است است که فیلتر شما در 99٪ زمان ها انجام می دهد، که سبب تصفیه آب استخر می شود

2. حالت تخلیه: در این حالت، آب با عبور از بستر شنی، مستقیماً از فیلتر خارج می شود. این قابلیت تنها در مواردی استفاده می شود که استخر بسیار کثیف باشد و پاک سازی کامل استخر لازم باشد.

3. حالت بک واش: این ویژگی یک چرخه تمیز کردن کوتاه مدت بستر شنی، به منظور بهبود عملکرد فیلتراسیون است. توصیه می شود تا فرآیند بک واش را دست کم هفته ای یک بار انجام دهید. در این فرآین، آب به صورت معکوس، یعنی از پایین به بالا وارد فیلتر می شود و آلودگی ها را خارج می کند.

4. حالت شستشو: این قابلیت مستقیماً باید پس از فرآیند بک واش استفاده شود. در حالی که آب به سیستم فاضلاب تخلیه می شود، به مدت 30 ثانیه اجازه دهید آب از بالا به پایین فیلتر عبور کند. این کار به شما این اطمینان را می دهد که بستر شنی در بهترین حالت خود قرار دارد و هرگونه ذرات گرد و غبار احتمالی باقی مانده خارج می شود.

5. حالت گردش: آب از پمپ مستقیماً به استخر شنا باز می گردد، بدون اینکه از فیلتر تصفیه شنی عبور کند. این بدان معنی است که آب فیلتر نمی شود.

6. حالت بسته: همه پورت ها بسته هستند. اطمینان حاصل کنید که پمپ آب استخر خاموش باشد چرا که در غیر این صورت فشار به سرعت افزایش می یابد. این قابلیت به طور کلی هنگام سرویس کردن پمپ استفاده می شود. به این ترتیب، هیچ آبی نمی تواند از فیلتر شنی به پمپ برگردد.

نگهداری اندک :

فیلترهای استخر شنا به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارد. شما باید هر هفته با انجام فرآیند بک واش به مدت 5 دقیقه فیلتر خود را تمیز کنید. این کار به بهبود عملکرد فیلتر کمک می کند. نگران تعویض بستر شنی فیلتر خود نباشید. فیلتر های شنی عموما با ضمانت بالا طراحی و ساخت می شوند و هر ۵ تا ۷ سال یکبار به تعویض شن و سیلیس نیاز پیدا خواهندکرد. این امر در حفظ سازگاری فیلتر شما بسیار مهم است.

مطالب مرتبط :

فیلتر تصفیه استخر

فیلتر شنی

فیلتر کارتریجی استخر

فیلتر دیاتومی استخر

پمپ استخر

پمپ تصفیه استخر

پمپ گرمایشی استخر

پکیج تصفیه استخر

گرمکن استخر

پکیج گرمایشی استخر

مبدل حرارتی استخر

چراغ و کنترل تجهیزات استخر

چراغ و پروژکتور استخر

تابلو کنترل تجهیزات استخر

کلرزن ، UV و ازون زن استخر

کفشور و نازل استخر

نردبان و دستگیره استخر

اسکیمر و گریل استخر

لوله و اتصالات استخر

تجهیزات نگهداری استخر

جارو استخر

کیت نگهداری استخر

جاروی رباتیک استخر

مواد ضدعفونی استخر

روکش

روکش استخری چیست و چرا استفاده می شود؟

تخت و سایبان استخر

کاشی و سرامیک استخری

کاشی استخری

تابلو کاشی استخری

رطوبت گیر استخر

تجهیزات تفریحی ورزشی استخر

تجهیزات نجات غریق استخر





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: