آبنما و فواره آبشاری ؛‌ ساخت و راه اندازی (قسمت اول)
نوشته شده توسط : estakhrbama

هنگامی که تصمیم به ساخت آبنما و فواره آبشاری می‌گیرید‌ ، دو نکته مهم را باید در نظر داشته باشید. ابتدا حوضچه‌ای که آبنما درون آن بریزد و دوم ساختار آبنما و فواره آبشاری. به طور معمول طراحی ساختار آبنما همیشه سخت تر بوده است،‌ اما در این مقاله به شما خواهیم گفت چگونه یک آبنما را طراحی و ساخته می‌شود که نه تنها ساده بلکه ارزان نیز باشد. در طراحی ساختار این آبنما از سنگ استفاده می‌شود. محل اجرا و ساخت آن توسط صاحب خانه تعیین می‌شود که به طور معمول در حیاط خانه قرار می گیرد (البته با توجه به سلیقه فرد می‌تواند هر جای دیگری نیز ساخته شود). هنگامی حوضچه و آبنما ساخته شدند و در محل خود قرار گرفتند می‌توان با استفاده از یک پمپ برای فرستادن آب از حوضچه به آبنما استفاده کرد.

طراحی آبنما و فواره آبشاری
طراحی آبنمای آبشاری در فضای باز می‌تواند شکل‌ها و طرح‌های متنوعی داشته باشد. هنگام بررسی گزینه های طراحی باید این نکته را در نظر داشته باشید که ارتفاع لازم برای ایجاد یک منظره رویایی بسیار مهم می‌باشد. ایجاد یک سطح شیب دار در پشت حوضچه هم سخت است و هم هزینه‌های شما را بالاتر می‌برد. به طور معمول خانه‌هایی که در فضاهای کوچک محوطه سازی می‌کنند،‌ آبنما‌های کوچک را ترجیح می‌دهند. هدف اصلی آن‌ها از ساخت آبنما و فواره آبشاری‌ در خانه‌شان،‌ شنیدن و طنین انداز شدن صدای تسکین دهنده ریزش و جریان آب است. یکی از روش‌های ساخت آبنما استفاده از سنگ‌ها در طراحی آن می‌باشد. اگر به سنگ‌های طبیعی دسترسی دارید،‌ بهتر است از آن‌ها استفاده کنید تا کار نهایی ارزان‌تر تمام شود.
تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای ساخت آبنما و فواره آبشاری
سنگ‌ها
پمپ شناور
لوله برای اتصال پمپ به بالای آبنما
گلدان پلاستیکی نسبتا بزرگ
حوضچه پلاستیکی
لوازم نجاری و دانش نجاری
بیل
شن
شیلنگ باغ
ابتدا 20 تا 30 سنگ پیدا کنید. مخلوطی از اندازه‌ها و شکل‌ها خوب است اما شامل حداقل چند سنگ صاف و بزرگ باشد. بهتر است سنگ‌ها سطح صافی داشته باشند تا در ساخت آبنما و فواره آبشاری به مشکلی نخورید.
ساخت آبنما و فواره آبشاری
شرکت استخر باما با تجربه ۷ ساله خود در زمینه راه اندازی و ساخت آبنما و فواره در شهرهای کرج، تهران، ساوجبلاغ، دماوند، محمدشهر، آبعلی، هشتگرد، رودهن، سهیلیه، پردیس، کردان، جاجرود، آبسرد، طالقان، مهرشهر، فشم، چالوس، ملارد، میگون، فرمانیه، نیاوران، ونک، سعادت آباد، لواسان، مشکین دشت، شهریار، گوهردشت، فردیس، جهانشهر، عظیمیه، اندیشه، شهرک غرب، شمیران، تجریش، فیروزکوه، گچسر، رودسر، مرزن آباد، صادقیه، اکباتان، کلاردشت، سیاه بیشه، نمک آبرود، کلارآباد، جردن، صادقیه، عباس آباد، رشت، فومن، لویزان، گیشا، ولنجک، تنکابن، رامسر، ماسال، تالش، اسالم، ماسوله، سنگر، زیباکنار، متل قو، لاهیجان، سلمان شهر، کیاشهر، لنگرود،چمخاله، کلاچای، رویان، نور، ایرانشهر، چمستان، ایزدشهر، آمل، بابل، قائم شهر، فریدون کنار، بابلسر، خزرشهر، بهشهر، گرگان و ساری، آماده ارائه مشاوره به تمامی هموطنان عزیز از سراسر کشور می باشد. به پایان اولین قسمت مقاله ساخت آبنما و فواره آبشاری رسیدیم. در قسمت بعدی به دیگر مراحل ساخت خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط :

پمپ فواره

روشنایی آبنما و فواره

نازل فواره

پروژکتور آبنما و فواره

لیزرشو آبنما و فواره

کنترل آبنما

انواع آبنما

آبنما استخری

آبنما فایبرگلاس

آبنما بتونی ( طرح سنگی)

آبنما سنگی

آبنما خانگی

آبنما باغی

تجهیزات جانبی آبنما





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: