ضروری ترین لوازم وتجهیزات استخر
نوشته شده توسط : estakhrbama

داشتن لوازم وتجهیزات استخر برای داشتن استخری سالم و تمیز ضروری است. تنها با داشتن چند مورد الزامی و ضروری، شما می توانید کارایی استخر خود را برای سال ها تضمین کنید. به چند مورد از آن ها که به راحتی تهیه می شوند می پردازیم:

1.پمپ استخری
پمپ استخری مهمترین بخش از لوازم وتجهیزات استخر است. وجود پمپ برای به گردش آوردن آب استخر ضروری است. بدون پمپ تمام کثیفی ها و آلاینده ها در سطح آب باقی می مانند و آب راکد باقی می ماند که این وضعیت اصولا برای شنا کردن سالم و مناسب نیست. پمپ هایی که کارایی بالاتری نسبت به میزان انرژی مصرفی دارند، بسیار مقرون به صرفه تر از پمپ های قدیمی هستند.

2.فیلتر یکی از مهم ترین لوازم وتجهیزات استخر
شناگران معمولا در معرض آلودگی های ثابت و همیشگی هستند که اطراف استخر را احاطه می کنند. فیلتر، سیستمی مکانیکی است که مسئول از بین بردن آلودگی های استخر شماست که در سلامت، امنیت و ظاهر آب شما نقش به سزایی دارد. تمام مردم جهان از فیلتر ها در استخر خود استفاده می کنند و از مهم ترین و ضروری ترین لوازم وتجهیزات استخر می باشد. آن ها با سیستم گردش آب و موتور در ارتباط هستند. انواع مختلفی از فیلتر ها وجود دارد: فیلتر شنی، فیلترفشنگی و فیلترزمینی سیلیسی. هر کدام از انواع فیلترها مزایا و معایب خود را دارند و باید بر اساس نیاز خود آن ها را انتخاب کنید.

3.پوشش استخری
نصب یک پوشش استخر نیاز به کمی تلاش دارد، اما می تواند بسیار تاثیر گزارعمل کند. پوشش استخر نه تنها از استخر شما در برابر آلودگی ها و ناهنجاری های هوایی محافظت می کند، بلکه مانعی است برای جلوگیری از افتادن کودکان و حیوانات خانگی به درون آب.

4.تجهیزات پاکسازی
حتی با داشتن پمپ و فیلتر، شما باز به لوازم وتجهیزات استخر دیگری برای پاکسازی آب استخر خود نیاز خواهید داشت. این وسایل و تجهیزات به طور کلی به سه مورد تجزیه می شوند:

ساکشن، پمپ فشارورباط تمیز کننده

ساکشن: آن ها از طریق شلنگی به اسکیمر متصل می شوند و با استفاده از مکش حاصل از فیلتراسیون چرک ها و کثیفی ها را از بین می برند. این نوع معمول ترین نوع پاکسازی است.

فشاری: پمپ های فشاری قدرتمند تر از ساکشن ها عمل می کنند. اکثر مدل ها با یک پمپ تقویت کننده ی دیگر عمل می کنند که نیازمند شلنگی متصل به دیواره استخر می باشند. این اتصالات و ارتباطات ممکن است کمی گران تمام شود، بنابراین اگر استخر شما از قبل این امکانات را ندارد، بهتر است از پمپ فشاری صرف نظر کنید.

رباط تمیز کننده: این رباط ها با برق کار میکنند و ممکن است گران قیمت باشند.

5.مواد شیمیایی
در حالی که پمپ، فیلتر و تجهیزات مخصوص پاکسازی بخش وسیعی از آب شما را تمیز می کنند، مواد شیمیایی در زدودن عوامل بیماری زا نقش حیاتی دارند. منظور از عوامل بیماری زا باکتری هایی است که موجب خارش پوست، سوزش چشم و آسیب به استخر می شوند. انواع مواد شیمیایی که شما نیاز خواهید داشت بسته به میزان استفاده شما از کلور،برومین و نمک متفاوت خواهد بود. از ترکیبات ساده ای که برای استخرهای شنا مورد استفاده قرار می گیرد می توان به کلور، مواد قلیایی و کلسیم اشاره کرد.

6.گرمگن استخری
با داشتن گرمکن استخری، برف و باران روز های سرد و ناهنجار، مانع شنا کردن و تفریح شما نخواهد شد. آب استخر شما همیشه گرم خواهد ماند و فرقی ندارد که در چه ماهی از سال هستید، همواره می توانید در کنار دوستان خود از شنا کردن لذت ببرید. گرمکن های استخری انواع مختلفی دارند که باید بسته به شرایط ومیزان پولی که سرمایه گذاری خواهید کرد آن ها را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط :

فیلتر تصفیه استخر

فیلتر شنی

فیلتر کارتریجی استخر

فیلتر دیاتومی استخر

پمپ استخر

پمپ تصفیه استخر

پمپ گرمایشی استخر

پکیج تصفیه استخر

گرمکن استخر

پکیج گرمایشی استخر

مبدل حرارتی استخر

چراغ و کنترل تجهیزات استخر

چراغ و پروژکتور استخر

تابلو کنترل تجهیزات استخر

کلرزن ، UV و ازون زن استخر

کفشور و نازل استخر

نردبان و دستگیره استخر

اسکیمر و گریل استخر

لوله و اتصالات استخر

تجهیزات نگهداری استخر

جارو استخر

کیت نگهداری استخر

جاروی رباتیک استخر

مواد ضدعفونی استخر

روکش

روکش استخری چیست و چرا استفاده می شود؟

تخت و سایبان استخر

کاشی و سرامیک استخری

کاشی استخری

تابلو کاشی استخری

رطوبت گیر استخر

تجهیزات تفریحی ورزشی استخر

تجهیزات نجات غریق استخر

سر جت و پایه جت استخر





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: