برق کشی استخر
نوشته شده توسط : estakhrbama

برق کشی استخر

برق کشی و نصب فرآیند اتصال به زمین، از جمله ویژگی های مهم ایمنی است که توسط متخصصان نصب استخری صورت می گیرد. ایمنی استخر از طرق مختلف به دست می آید. هنگامی که به ایمنی یک استخر شنا فکر می کنیم، معمولاً به تجهیزاتی فیزیکی مانند عرشه، روکش، نردبان و یا نرده های استخر فکر می کنیم. اما باید بدانید که سیستم برق کشی و اتصالات الکتریکی استخر نقش بسیار مهمی در تامین امنیت کاربران ضمن شنا دارد.

برق کشی استخر

درست همانند یک خانه، محیط استخر شنا نیز برای تأمین و تغذیه تجهیزات مهم به برق نیازمند است. پمپ های استخر، چراغ ها، گرمکن ها و سایر تجهیزات استخری از طریق برق کار می کنند. پمپی که آب استخر را جابجا می کند و آن را به سوی سیستم تصفیه هدایت می کند، بدون برق کار نمی کند. بدون برق چراغ های استخری در شب روشن نمی شوند و گرمکن های برقی استخر نمی توانند آب را در دمای مناسب حفظ کنند. سایر تجهیزات استخری نیز به همین ترتیب عمل می کنند. اما با داشتن یک سیستم الکتریکی و برق کشی استخر، شما یک استخر سالم و کاربردی خواهید داشت. اما باید توجه داشته باشید که برق کشی استخر مستلزم نصب حرفه ای است و اگر به درستی نصب نشده باشد، ممکن است کاربران ضمن شنا کمی برق احساس کنند و ایمنی آن ها به خطر می افتد. خوش بختانه این روزها سرویس دهندگان و مهمدسان نصب استخر با دقت و ایمنی تمام برق کشی استخر را انجام می دهند.

حال که با اهمیت سیستم الکتریکی و برق کشی استخر آشنا شدید، بهتر است نگاهی جزئی تر به فرآیند نصب آن بیندازیم و نحوه کار آن ها برای اطمینان از ایمنی برق در استخر را بررسی کنیم.

برق کشی استخر

اتصال باندینگ ‌چیست؟
این اتصال به فرآیندی گفته می شود که از طریق آن اجزای الکتریکی و فلزی استخر با یک سیم به یکدیگر متصل می شوند و یک مسیر غیرمقاوم بین قطعات ایجاد می شود. هدف از این اتصال، پیوستگی و جلوگیری از انتقال هرگونه ولتاژ الکتریکی مضر به تجهیزات استخر، افراد و حیوانات خانگی است.

این بخش از برق کشی استخر می تواند اجزای فلزی و الکتریکی استخر را به شبکه ای متصل کند که حاوی برق است. بدون وجود این اتصال در محل، ممکن است هنگام لمس بخش های فلزی استخر یا حتی آب استخر، جریان الکتریکی احساس شود.

اتصال به زمین چیست؟

در این بخش، اجزای استخر پیوند خورده از طریق باندینگ به زمین متصل می شوند. هدف از اتصال آن ها به زمین، هدایت و دفع هرگونه جریان الکتریکی مضر در زمین و به دور از تجهیزات استخر، افراد و حیوانات خانگی است. سیستم اتصال به زمین شبکه برق استخر را به صفحه برق و سپس به زمین متصل می کند تا برق اضافی را هدایت و دفع کند. بدون وجود سیستم اتصال به زمین، افراد یا تجهیزات استخر ممکن است ضمن شنا کرذن رسانا شوند. جریان الكتریكی مضر به جای دور شدن ممكن است به سمت افراد، حیوانات خانگی یا وسایل جذب شود.

در برق کشی استخر، دو سیستم باندینگ و اتصال به زمین استخر به منظور ایجاد مولفه مهم ایمنی در استخر با هم کار می کنند. اجزای الكتریكی مانند پمپ ها و اجزای فلزی مانند نرده های استخر به طور الكتریكی به هم پیوند داده می شوند و به زمین متصل می شوند تا پتانسیل الكتریكی بین آن ها وجود نداشته باشد. در نهایت، ایمنی و سلامت جانی شناگران در استخر تضمین می گردد.

برق کشی استخر

آیا من می توانم فرآیند نصب برق کشی استخر شنا خود را انجام دهم؟
اگر اخیراً تغییراتی را برای استخر خود انجام داده اید و یا تجهیزات جدیدی نصب کرده اید، ممکن است فکر کنید که با انجام دادن تنظیمات برق کشی استخرتان می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. اما این ایده مناسبی برای تمامی کاربران و صاحبان استخر نمی باشد.

برق کشی استخر

در ابتدا باید بدانید که کار با برق می تواند خطرناک باشد، به خصوص در نزدیکی آب مانند حوضچه های استخر. اگر تجربه کار با برق را ندارید، نصب سیم های زمینی یا شبکه اتصال می تواند شما را در معرض خطر قرار دهد. بعلاوه، اگر کار را به درستی انجام ندهید، جان افراد دیگری که از استخر شما استفاده می کنند را در معرض خطر قرار می دهید.

به همین دلیل بهتر است کار برق کشی استخرتان را توسط یک برقکار مجاز و یا یک فرد آموزش دیده قابل اطمینان انجام دهید. اگر یک بازرس متخصص متوجه شود که شما کار خود را به درستی انجام نداده اید، ممکن است مجبور شوید همه کارها را مجددا به دست سازمان یا افرادی مرتبط بسپارید. از این رو ارزان تر و آسان تر است که از همان ابتدا از یک فرد آموزش دیده برای برق کشی استخرتان کمک بگیرید.

 

مطالب مرتبط :

فیلتر تصفیه استخر

فیلتر شنی

فیلتر کارتریجی استخر

فیلتر دیاتومی استخر

پمپ استخر

پمپ تصفیه استخر

پمپ گرمایشی استخر

پکیج تصفیه استخر

گرمکن استخر

پکیج گرمایشی استخر

مبدل حرارتی استخر

چراغ و کنترل تجهیزات استخر

چراغ و پروژکتور استخر

تابلو کنترل تجهیزات استخر

کلرزن ، UV و ازون زن استخر

کفشور و نازل استخر

نردبان و دستگیره استخر

اسکیمر و گریل استخر

لوله و اتصالات استخر

تجهیزات نگهداری استخر

جارو استخر

کیت نگهداری استخر

جاروی رباتیک استخر

مواد ضدعفونی استخر

روکش

روکش استخری چیست و چرا استفاده می شود؟

تخت و سایبان استخر

کاشی و سرامیک استخری

کاشی استخری

تابلو کاشی استخری

رطوبت گیر استخر

تجهیزات تفریحی ورزشی استخر

تجهیزات نجات غریق استخر

سر جت و پایه جت استخر





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: