انواع جکوزی خانگی
نوشته شده توسط : estakhrbama

چه شما تمایل به داشتن یک تجربه ی عالی در وان جکوزی خانگی  شخصی یا یکی از دوستان خود را داشته باشید و چه یک حمام جکوزی در هتلی لوکس را داشته باشید، احتمالا تجربیات شما شبیه به هم خواهد بود. هنگامی که جت ‌های قدرتمند، ماهیچه‌ های شما را ماساژ می ‌دهند و آب گرم بدن و ذهن شما را احیا می کند، احساس آسودگی و راحتی می ‌کنید. هر دو جکوزی های فضای داخلی و فضای خارجی سرگرمی، شادی، راحتی و مزایای بهبود بخشی برای شما خواهند داشت.

 

در حالی که تنها تفاوت اصلی بین وان های جکوزی  داخلی و فضای باز در مکان آن هاست، محلی که شما برای جکوزی خانگی  خود انتخاب می ‌کنید تفاوت قابل توجهی در روند نصب، نگهداری و نحوه ی استفاده شما از آن خواهد بود. بنابراین، برای کمک به شما در مورد اینکه آیا یک جکوزی خانگی در فضای باز یا یک وان جکوزی داخلی برای سبک زندگی شما بهتر است، ما مزایا و معایب هر کدام از آن ‌ها را لیست کرده‌ ایم.

 

مزایا و معایب جکوزی خانگی  داخلی

طبیعتا در هیچ مکانی بیشتر از خانه ی خود امنیت و حریم خصوصی نخواهید داشت. شما می ‌توانید بدون آنکه نگران نگران حضور افراد دیگر باشید، یک تجربه ی عالی ازجکوزی خانگی  داخلی خود داشته باشید. اما گاهی نصب یک جکوزی خانگی داخلی در خانه می ‌تواند باعث شود که شما تغییرات بزرگی در منزل ایجاد کنید و کمی بودجه خود را افزایش دهید. در ادامه لیستی از مزایا و معایب داشتن یک وان جکوزی داخلی آورده شده‌ است:

 

مزایا 

 

حریم خصوصی: چه در یک محله شهری و چه در حومه شهر زندگی کنید، قرار دادن یک وان جکوزی خانگی  در داخل خانه شما را از نگاه ‌های کنجکاو عابران و همسایه‌ ها محافظت خواهد کرد.

 

راحتی: درست است که هر دو جکوزی های داخلی و خارجی راحت هستند، اما داشتن جکوزی خانگی  در منزل شما به این معنی است که تنها چند قدم را برای استفاده از آن  صرف می ‌کنید. شما می‌ توانید از آن در هر زمانی استفاده کنید.

 

محافظت از عناصر: وقتی آب ‌گرم شما در داخل خانه نصب می‌ شود، دیگر لازم نیست که نگران تغییر آب و هوا باشید. قبل از قدم گذاشتن به داخل وان جکوزی نگران باد، باران و یا برف نخواهید بود و هرگز نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب نخواهید داشت. کابینه و پوشش شما دست ‌نخورده باقی خواهد ماند و ذرات معلق هوابرد مورد توجه شما قرار نخواهند گرفت.

 

اشغال فضای استفاده ‌نشده: اگر شما یک خانه بزرگ داشته باشید، ممکن است اتاق اضافی داشته باشید. نصب یک وان جکوزی در خانه، یک اتاق متروکه را به بهشت خصوصی تان تبدیل خواهد کرد.

 

معایب

 

نصب و نگهداری یک وان جکوزی داخلی کار ساده ‌ای نیست. نصب موفقیت ‌آمیز ممکن است نیازمند برنامه ‌ریزی و ایجاد تغییراتی در منزل شما باشد. حتی ممکن است بخواهید استخدام یک پیمان ‌کار عمومی برای نظارت بر پروژه را در نظر بگیرید. اما بسته به این که چطور می ‌خواهید از جکوزی در خانه استفاده کنید، زمان و هزینه اضافی که به آن خواهید رسید، ارزشمند خواهد بود.

 

مسیر نصب: جکوزی های داخلی در همه اندازه ‌ها وجود دارند و بیشتر آن‌ها بزرگ‌تر از گیت های در هستند و حرکت دادن آن ‌ها در راهرو ها و گوشه و اطراف آن‌ ها همیشه ممکن نیست. قبل از خرید یک  جکوزی خانگی  مشخصات آن را بررسی کرده و یا دستور العمل‌ های پیش از تحویل را بررسی کرده و راهرو ها و مسیر های امتداد مسیر را اندازه‌ گیری کنید. شما ممکن است نیاز داشته باشید که تغییرات جزئی و یا بزرگی را در خانه خود ایجاد کنید تا با یک وان جکوزی متناسب شود.   

 

نصب پایه: برای یک وان جکوزی خانگی  قابل ‌حمل به یک پایه محکم نیاز خواهید داشت. در هنگام پر کردن آب، چشمه جکوزی شما می‌ تواند بیش از ۵۰۰۰ پوند وزن داشته باشد. اگر قصد دارید یک وان جکوزی را بر روی صفحه زیرزمین خود قرار دهید، به احتمال زیاد کف خانه تان به تقویت قابل ‌توجهی نیاز دارد. با یک مهندس سازه یا فروشنده جکوزی محلی خود برای گرفتن راهنمایی در انجام کار ساختاری ایمن و موفق صحبت کنید.

 

لوله کشی: همه ی اتاق ‌های خانه سیستم لوله کشی ندارند. اگر محل انتخابی جکوزی شما یک شیر آب و لوله کشی آب ندارد، شما باید یکی را نصب کنید تا بتوانید به راحتی آن را تخلیه کرده و وان جکوزی خانگی خود را حداقل یک ‌بار در یک سال دوباره پر کنید. شما می‌ توانید یک شلنگ را از خارج بردارید، اما ممکن است در واحد هایی که چند خانواده باهم زندگی می کنند غیر ممکن باشد.

 

تخلیه: جابجایی آب پس از ورود افراد، خروج، یا حرکت به اطراف در یک وان جکوزی، به خصوص هنگامی رخ می ‌دهد که جت ‌ها روشن باشند. اگر یک فاضلاب تخلیه نصب نکنید، آب ریخته‌ شده روی زمین باقی خواهد ماند و ممکن است باعث آسیب شدید شود. اگر یک لوله تخلیه را نصب نکنید، باید یک شلنگ را به نزدیک‌ترین قسمت داخلی و یا خارج از منزل ببرید تا آب وان را تخلیه کنید.

 

نصب الکتریکی: برای اتصال وان جکوزی خود به منبع برق، شما می ‌توانید آن را به پریز دیواری وصل کنید و یا آن را مستقیما به ۲۲۰ V، ۲۳۰ V، یا ۲۴۰ v متصل از طریق جعبه تبدیل مدار مرکزی تان وصل کنید. اگر یک خروجی مناسب برای دیوار ندارید، باید یکی را تهیه کنید. برای جلوگیری از مدار های کوتاه مربوط به رطوبت، شما همچنین باید یک مدار خطا زمینی (GFCI)بین وان جکوزی و منبع برق نصب کنید. یک متخصص و برق ‌کار باتجربه باید این کار را انجام دهد.

 

تهویه: سیستم های جکوزی خانگی آب را تبخیر می کنند و رطوبت نسبی هوای اطراف را افزایش می‌ دهد. ترکیب گرما و رطوبت ممکن است به پوشش های دیواری، رنگ، گچ، یا دیوار و سقف کاذب آسیب بزند و محیطی ایده‌ آل برای رشد باکتری‌ ها و قارچ ‌ها ایجاد کند. برای کاهش رطوبت محیط و هر بوی بدی  باید در یک سیستم تهویه موثر سرمایه‌ گذاری کنید.

 

مصالح ساختمانی مقاوم در برابر آب: برای جلوگیری از آسیب گران‌ قیمت به زمین، دیوار ها، و سقف اتاق که در آن جکوزی شما قرار دارد، باید در ساخت و طراحی مصالح ساختمانی مقاوم در برابر آب سرمایه‌ گذاری کنید. لوازم خانگی، از جمله مبلمان و لوازم الکترونیکی نیز باید مقاوم به آب باشند تا در برابر افزایش رطوبت، چگالش، و آب‌ های معدنی به طور بالقوه عمل کنند.

 

مزایا و معایب جکوزی های خارجی

جکوزی های خارجی روند نصب، نگهداری و سرویس دهی راحت تری دارند. . به علاوه، این جکوزی ها با کیفیت بالایی ساخته شده اند تا در برابر مشکلات آب و هوایی مقاوم باشند. در ادامه به مزایا و معایب این سبک از جکوزی خانگی اشاره خواهیم کرد.

 

مزایا

 

تحویل و نصب آسان: نصب یک وان جکوزی در حیاط پشتی و یا روی عرشه تان نسبت به داخل منزل راحت‌ تر است. در حالی که شما هنوز باید یک پایه نصب کنید و اتصالات الکتریکی مورد نیاز را ایجاد کنید، هزینه کلی نصب کم‌ تر می باشد. همچنین باید مطمئن شوید که مسیر تحویل خالی از آوار و مانع است و جکوزی می‌ تواند در مسیر حرکت داده شود. حتی اگر مجبور باشید باید بخشی از حصار را حرکت دهید تا وان جکوزی خانگی به محل خود برسد. این کار طبیعتا بهتر از حذف و تخریب یک  دیوار است!

 

تهویه باز: در بیرون از خانه، لازم نیست نگران تهویه مناسب باشید. هر رطوبت اضافی که وان جکوزی شما ایجاد می کند توسط جریان هوا دور می شود و تاثیری منفی بر روی عرشه و یا ایوان شما ندارد.

 

تخلیه ی طبیعی: بر خلاف نصب یک وان جکوزی در داخل خانه، در هنگام استفاده از یک جکوزی خارجی، خیلی کم ‌تر نگران زه ‌کشی و تخلیه ی آب آن خواهید بود. شما می ‌توانید برای از بین بردن نیاز به نصب یک لوله تخلیه، جکوزی را در فضایی نزدیک به یک محل تخلیه طبیعی قرار دهید.

 

تنظیمات زیبایی شناسی: برای یک وان جکوزی خانگی واقع در حیاط پشتی، می‌توانید از عناصر و ابزار آلات محوطه سازی بهره مند شوید، غروب آفتاب را تماشا کنید، به آواز پرندگان گوش دهید، و رایحه مختلف فصل ‌ها را استشمام کنید. شما پیوند محکمی با طبیعت اطرافتان برقرار خواهید کرد.

 

معایب

 

حریم خصوصی کمتر: اگر محوطه ی نصب وان جکوزی شما به دید همسایگان راه داشته باشد، آن ها مطمئنا می توانند شما را ببینند. بنابراین، اگر می‌ خواهید حریم شخصی تان را حفظ کنید، باید یک حصار نصب کنید. درخت ‌ها و بوته ‌ها به هر حال می ‌توانند زیبایی را اضافه کنند و به نحوی پوشش زر نظر گرفته شوند.

 

راحتی کمتر: برای لذت بردن از وان جکوزی خانگی، شما مجبورید که بیرون از خانه برای استفاده، تمیز کردن و یا تست کردن آب خود، بروید. این کار ممکن است برای بسیاری از کاربران دشوار باشد.

 

تصمیم بر اینکه وان جکوزی خود را در داخل و یا خارج خانه ی خود نصب کنید تا حد زیادی به این بستگی دارد که شما چگونه می خواهید از آن استفاده کنید. حال که با مزایا و معایب هر دو گزینه آشنایی دارید، می توانید بر اساس سبک زندگی و نیازتان تصمیم درستی بگیرید.

سایر مطالب :

 

فیلتر تصفیه جکوزی

پمپ جکوزی

پمپ جت جکوزی

پکیج تصفیه جکوزی

چراغ و کنترل تجهیزات جکوزی

گرمکن جکوزی

کلرزن ، UV و ازون زن جکوزی

رینگ جکوزی

سر جت و پایه جت جکوزی

رطوبت گیر جکوزی

کاشی جکوزی

جکوزی و وان خانگی

تجهیزات نگهداری جکوزی

لوله و اتصالات جکوزی

بلوئر جکوزی





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: